Adriaan Doets
25 Juni 1935 - 2 April 2017

In Memoriam: Adriaan Doets

IN MEMORIAM ADRIAAN DOETS

Op 2 april is op 81 jarige leeftijd Adriaan Doets overleden.

Wij verliezen een Loosdrechter.

Zijn leven lang als vrijwilliger in dienst van Loosdrecht en de Loosdrechters, begaan met het wel en wee van jonge en oude dorpsgenoten.

Jarenlang verzorgde Adriaan Doets, namens Stichting Sloep, tijdens de Feestweek, wandelingen langs historisch belangrijke plaatsen in Loosdrecht waarbij hij niet alleen de geschiedenis besprak maar ook belangstelling en begrip kweekte voor hedendaagse problemen.
Een wandeling door het verleden waardoor het mogelijk werd genuanceerd(er) naar het heden en de toekomst van onder andere landgoed Eikenrode en het Stergebied te kijken.

De familie Doets woont al 4 generaties in Loosdrecht en tijdens de wandelingen vertelde Adriaan mooie, grappige, spannende en interessante verhalen die van vader op zoon zijn doorgegeven.
Hij toonde onderweg de restanten van de glorietijd, wees je op de meest bijzondere plekjes en trakteerde altijd op grappige anekdotes over mensen die in Loosdrecht gewoond en gewerkt hebben.

Stichting Sloep zal Adriaan missen.

Stichting SLOEP, Loosdrecht heeft heel veel mogelijkheden. Wist u, dat SLOEP ongeveer 200 vaste vrijwilligers heeft?