SloepenTocht

SLOEPenTOCHT zondag 8 juli 2018

In the JUNGLE, the mighty jungle, the Lion sleeps Tonight!
Maar overdag zal de Leeuw rondom Loosdrecht zeker niet slapen.
Zondag 8 juli 2018 staan de sluizen rondom de route van de SLOEPenTOCHT namelijk helemaal in het teken van "The Jungle".
Met muziek, optredens, heerlijke proeverijen en een hoop gezelligheid beloofd het weer een prachtig SLOEPevenement te worden.

Deze dag is natuurlijk niet compleet zonder de felbegeerde SLOEPenTOCHT-BOX

Op zaterdag 30 juni starten we met de verkoop van deze boxen.

Waarom is deze box belangrijk voor u? Met deze box heeft u recht op heerlijke proeverijen voor 4 personen, uiteraard zit de enige echte SLOEPenTOCHT wimpel in de box en zal hij boordevol flyers en gadgets van onze trouwe sponsoren zitten. Wat zou dit jaar het cadeautje van SLOEP zijn in de Box?

Waarom is deze box belangrijk voor de stichting SLOEP? Met de opbrengst van deze box kan Stichting Sloep dit evenement organiseren, swingende muziek laten optreden, zorgen voor diverse plasgelegenheid en een echte Jungle-sfeer creëren.

Genoeg redenen dus om zaterdag 30 juni de box te kopen bij 1 van onze verkooppunten.

U kunt de boxen kopen bij:

-      De sluiswachter Leo Oor van de Mijndense sluis.

-      Mimi’s ijssalon aan de Oud Loosdrechtsedijk.

-      Joy’s Cadeaus & woonaccessoires op de Nootweg.

De verkoop start om 10 uur. Er zijn maar 200 boxen, wees er dus snel bij want OP is OP.

YOU TARZAN, ME JANE

Zondag 8 juli 2018 wordt Loosdrecht omgetoverd in een ware Jungle.
Want met het themaJungle verwachten wij heel veel Tarzan’s, Jane’s, apen, kokosnoten en lianen aan te treffen in de deelnemende sloepen en aan de kant van de Sluizen.

Langs de route van de tocht zijn er diverse leuke activiteiten.
Heeft u geen sloep, dan hoeft u deze dag niet te missen. Want op de fiets kunt u de route ook volgen en genieten van de vele optredens bij de sluizen. Dit jaar kunt u de optredens vinden bij de Mijndense sluis, Ottenhome, de Raaisluis, Bar-Bistro het Bruggetje en het Fletcher hotel.

Bij de sluis ’t Hemeltje zullen Jan, Lesley en Nico het publiek in en om de sluis vermaken met leuke spelletjes en heerlijke muziek, wanneer u niet in de gelegenheid bent om met de boot of de fiets te komen, dan hebben wij bij ’t Hemeltje gezorgd voor voldoende parkeergelegenheid, volg daarvoor de parkeerinstructies op van onze parkeerwachten.

De SLOEPenTOCHT begint om 10 uur.

Informatie Fietsroute:

Klik hier om bovenstaande kaart in een speciaal programma in een nieuw venster te openen.

Klik hier om de fietsroute in een PDF in een nieuw venster te openen.

Last minute boxen?

Wilt u meevaren en heeft u nog geen box, houdt onze facebookpagina in de gaten om te zien of er nog boxen te koop zijn.

Tot zondag 8 juli, op het water, op de fiets of langs te kant!

Vrijwilligers Stichting SLOEP

Ontstaan omdat de Stichting SLOEP een evenement wilde organiseren die haar eigen naam draagt en ter promotie van het "Rondje Loosdrecht" is de SLOEPenTOCHT inmiddels uitgegroeid tot een must voor watersporters.
Vele deelnemers geven gehoor aan de oproep om boot en bemanning aan te passen aan het jaarlijkse thema waardoor er ook genoeg reden is om de SLOEPenTOCHT vanaf de wal te komen bekijken.
Het rondje Loosdrecht wordt links- of rechtsom gevaren over de volgende route:
Loosdrechtse Plassen - Mijndense sluis - Vecht - Sluis 't Hemeltje - Hilversums Kanaal - Wijde Blik - de Raaisluis - 's-Gravelandse Vaart - Oostelijke Drecht.

Een week voor de SLOEPenTOCHT zijn er deelname boxen te koop die recht geven op:

• een unieke herinneringswimpel voor sloep of boot,
  • diverse proeverijen van de Loosdrechtse, Hilversumse  en Loenense keukens voor 4 personen,
  • live muziek op een aantal punten langs de route en in de sluizen
  • diverse gadgets
  • informatiemateriaal van de sponsoren.

Voor "Media & Uitslagen" van de SLOEPenTOCHT 2017: klik Hier.