60 jaar Vrijheid Loosdrecht

Video 60 jaar Vrijheid Loosdrecht

In 2005 werd het idee gelanceert om ter gelegenheid van "60 jaar vrijheid" oude video beelden (op VHS banden) uit de Tweede Wereldoorlog en van de opbouw daarna te combineren met bijpassende muziek. Om een lang verhaal kort te houden: er werd een plan gemaakt én uitgevoerd. 15 jaar geleden waren de thuis computers nog niet zover als vandaag. Het maken van digitale video's stond nog enigszins in de kinderschoenen. Het werd een flink project (en bewust) zonder professionele ondersteuning. Er zijn diverse interviews opgenomen. Via internet werd er naar foto's en verdere informatie. Kortom, een combinatie van allerlei oude en nieuwe(re) beelden.

Tijdens de Feest- en Herdenkingsweek van 2005 werd deze film, die uit twee delen bestaat en totaal 1.20 uur duurt, in de Feesttent getoond.

We zijn inmiddels 15 jaar later. 75 jaar Vrijheid Loosdrecht. U kunt nu online genieten van deze film, die in zijn geheel getoond wordt, dus niet in twee aparte delen. Deel I gaat over de periode tijdens de Tweede Wereld Oorlog, deel II van de opbouw er na.

Het beeld is soms niet helemaal passend, een gevolg van het omzetten van de DVD naar het bestand voor de website.

De DVD "60 jaar vrijhied Loosdrecht" is verkrijgbaar bij de Historische Kring Loosdrecht