Dijkfestival

22, 23 en 24 september 2017

Oud-Loosdrecht, Porseleinhaven (dorpscentrum)

Het 2e Dijkfestival in de Porselein Haven op 22-23-24 september 2017 beloofd een afwisselende driedaagse te worden waar de zomer op een oergezellige-Loosdrechtse wijze met elkaar kan worden afgesloten.

De voorbereidingen zijn in volle gang en het programma krijgt steeds meer invulling en kleur.

Muziek, boten, lichtjes, sportiviteit en lekker eten en drinken zijn de ingrediënten die vorig jaar hebben bewezen garant te staan voor een oergezellige Loosdrechtse afsluiting van de zomer.

In en rond de vertrouwde SLOEP-tent en in het water van de Porseleinhaven wordt door de vrijwilligers van SLOEP weer een prachtig weekend georganiseerd met vertier voor jong en oud.

Door de fantastische medewerking van alle sponsoren kan Loosdrecht een feestelijk programma tegemoet zien.

Vanaf vrijdag avond zorgen een aantal eetgelegenheden ervoor dat er tijdens de festiviteiten genoten kan worden van smakelijke verrassingen terwijl de gastvrouwen en gastheren van Stichting SLOEP in de tent drankjes schenken.

Hou de Nieuwsster, de Facebookpagina "Sloepy Loosdrecht"  en de website www.stichtingsloep.nl in de gaten voor het programma, alle informatie en mogelijkheden om deel te nemen.

Tot ziens op in de Porseleinhaven!

Hieronder alvast de korte opzet van het programma en sponsors van het 2e Loosdrechtse Dijkfestival!
Daaronder staat uitgebreide informatie.

Klik hier om onderstaande poster in een nieuw venster te openen.

Klik hier om bovenstaande poster in een nieuw venster te openen.

Vanaf vrijdag avond zorgen een aantal eetgelegenheden ervoor dat er
drie dagen lang genoten kan worden van smakelijke verrassingen
terwijl de gastvrouwen en gastheren van Stichting SLOEP in de tent drankjes schenken. Traiteurie Oud Loosdrecht met de beroemde hamburgers, saté en frites.
Crazy Chef met heerlijke broodjes beenham en verrukkelijke tosti's.
Maaike Kookt met lekkere broodjes bal.
De Serre Loosdrecht zorgt voor koffie met zelfgemaakte taart.
En natuurlijk de poffertjeskraam!

Vrijdagavond 22 september 2017

Oktoberfest

van 20:00u tot 01:00u (tent open om 19:30u)

Een Oktoberfest in de Loosdrechtse Feesttent!
Haal je dirndls en lederhosen uit de kast schuif gezellig aan.

Het wordt knallen met optredens van:

1. Wir sind Spitze
2. Dweilorkest "Geen Hofkapel"
3. Liesi von Possenhofen

Energiek, eigenzinnig, verrassend en enig in zijn soort!

Gooi Volksmuziek, Dance, Deutsche schlager en de laatst tophits samen in een blender en je krijgt de unieke Wir sind SPITZE! cocktail!

Het speelplezier spat er vanaf tijdens hun concerten en je word meegezogen in een interactieve show waarin humoristische acts zich in hoog tempo afwisselen met verrassende eigen mash up “brouwsels” van bekende (Duitstalige) hits.

Voorproefje? Kijk op www.wirsindspitze.com

Wir sind SPITZE! – Komm`s  Mitmachen!

Het dweilorkest "Geen Hofkapel“ en Liesi von Possenhofen komen optreden om het feest compleet te maken.

Zaterdag  23 september 2017

Kindermiddag met aan de wal en in het water pret

Van 12:00 tot 18:00 uur

Ben jij 7 jaar of ouder en heb jij zwemdiploma A en B?
Doe dan mee met de leuke en uitda­gende activiteiten in en op het water van de Porseleinhaven.

Ben je jonger dan 7 jaar of geen waterrat?
Dan is er ook op de wal van alles te beleven.
Een grote zandbak van Everts GWW is het piratenstrand waar een schatkaart spannende avonturen belooft. Springkussen, knutselen en nog veel meer!

Dus kom spelen, knutselen en ravotten op zaterdag 23 september (deelname geschiedt onder verantwoording van de ouders).

Een grote zandbak van Everts GWW, springkussens, knutselen en nog veel meer!

Lichtjestocht

20:00 tot 22:00 uur

Na het succes van vorig jaar kan Loosdrecht weer genieten van een feeërieke tocht van kleine, verlichte bootjes die vanaf de Porseleinhaven via het Horregat, over de Vuntusplas, door de Heul varen en daarna weer terugkeren bij de Porseleinhaven.
Zowel voor deelnemers als voor toeschouwers een bijzonder en onvergetelijk tafereel.

Vanaf het WATER:

Meedoen kan met bootjes die door het Horregat en de Heul passen, dat wil zeggen bootjes met een maximale breedte van 250 cm, een maximale diepgang van 75 cm en een maximale hoogte van 170 cm.

Dus heb je een SUP, een kano, een roeiboot, een sloep, een speedboot, zeilboot, fluister-of motorboot, of een andere (kleine) boot, versier deze met van alles dat gloeit of licht geeft en kom op 24 september vanaf 19.30 uur verzamelen in de Porseleinhaven.

Het vertrek is rond 20.30 uur door het Horregat naar de Vuntusplas, daar zal een rondje gevaren worden en gaat de stoet onder de Heulbrug door weer terug naar de Porseleinhaven met bij terugkomst de prijsuitreiking voor het mooiste verlichte vaartuig.

Bel voor inschrijving; 06-25.23.28.54.

Vanaf de WAL:

De verlichte bootjes varen voor een deel langs de waterkant en kunnen van zeer dichtbij bekeken worden vanaf het nieuwe dorpscentrum van Oud Loosdrecht (of wel het Loosdrechts Terras) aan de Porseleinhaven, maar ook langs het Vuntusstrandje, vanaf de Oud-Loosdrechtsedijk bij de brug over het Horregat en ook bij de Heulbrug.

Neem eventueel een stoel of een kleedje mee en geniet van dit unieke, sprookjesachtige evenement.

Aansluitend is er in de Feesttent nog een spetterend optreden!

Feestavond met Coverband "Boulevard".

20:30 tot 01:00 uur

Met hun drie zangeressen maken ze van iedere show gegarandeerd een feest om niet snel te vergeten.

www.boulevardmusic.nl

Zondag  24 september 2017

Het Porselein-haven-concert met de Vegas Strings & Deborah Carter o.l.v. Pieter van den Dolder

12:00 tot 13:30 uur

Dit prachtige licht klassieke concert is te beluisteren vanuit uw eigen boot, vanaf het Loosrechts Terras of het gezellige terras bij de Feesttent van Stichting SLOEP.

Middag: de Tweede "Dijk tot Dijk-loop"
Vertrek vanaf de porseleinhaven met de boot naar de start!